Організація методичної
роботи в коледжі
Методична робота є центром кадрової політики, турбот, підтримки розпорядчо - виконавчих контролюючих і стимулюючих функцій адміністрації. Організаційним та об'єднуючим центром методичної роботи з педагогічними працівниками є методичний кабінет коледжу. Основною метою методичного кабінету є створення інформаційно - методичної бази і надання практичної допомоги викладачам у вирішенні питань навчання.
Основними напрямками роботи методичного кабінету є:
1. Постійне удосконалення навчально - методичного комплексу дисципліни, кабінету чи лабораторії.
2. Інформація з реалізації урядових рішень і рекомендацій органів освіти.
3. Впровадження в практику роботи педагогічного колективу досягнень педагогіки, психології, окремих методик, кращого педагогічного досвіду.
4. Удосконалення матеріально - технічної бази методичного кабінету, поповнення кабінету навчально - методичними посібниками, методичними розробками та іншими методичними матеріалами.
5. Вивчення, освоєння та практичне застосування інноваційних технологій навчання, модернізації освітнього процесу.
6. Систематична інформація про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту та методики навчально - виховної роботи.
7. Надання методичної допомоги молодим та малодосвідченим викладачам.
8. Участь у підготовці та проведенні атестації педагогічних працівників.
Форми методичної роботи.
У навчально - виховному процесі навчального закладу традиційно поєднуються колективні (групові), індивідуальні та інноваційні форми методичної роботи. Колективні форми методичної роботи використовуються з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально - виховного процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду, науково -технічної та педагогічної інформації.
Колективними формами методичної роботи є: педагогічна рада, методична рада, робота циклових комісій, конференції, теоретичні та практичні семінари, предметні тижні, відкриті заходи, заняття, конкурси, школа молодого викладача, педагогічні читання.
Індивідуальна форма методичної роботи включає: наставництво, консультування, самоосвіту, відвідування занять, публікації, участь у творчих конкурсах, стажування, підвищення кваліфікації.
Інноваційні форми методичної роботи в навчальному закладі є: творчі портрети, майстер - класи, наукові дискусії, ділові ігри, моделювання.
Методична рада розглядає матеріали та готує пропозиції з таких питань:
1. Визначення основних напрямів методичної роботи коледжу на навчальний рік.
2. Сприяння впровадженню методичних розробок у навчально -виховний процес та видавничій роботі.
3. Оцінка результатів методичної роботи педагогічних та науково -педагогічних працівників коледжу.
4. Ознайомлення та проведення експертизи підготовлених навчальних планів підготовки фахівців, навчальних та робочих програм дисциплін вимогам державних стандартів освіти.
5. Вироблення й погодження підходів до організації, здійснення та оцінки інноваційної діяльності у коледжі.
6. Організація, консультування педагогів з проблем інноваційної діяльності, дослідної роботи, професійного вдосконалення.
7. Вивчення і поширення досвіду кращих викладачів та циклових комісій.
8. Організація співробітництва з іншими науково - методичними радами.
З метою проведення навчальної та методичної діяльності, підвищення професійної майстерності, впровадження досягнень педагогічної науки, ефективності застосування сучасних форм, методів та засобів навчання в коледжі створено 6 циклових комісій. Керівництво роботою циклових комісій здійснюють голови комісій, які обираються з найбільш компетентних викладачів. Керівники закладу є членами циклових комісій відповідно до профілю їх викладацької діяльності.
Визначення змісту, форм і методів роботи циклових комісій залежить від конкретних умов роботи коледжу та здійснюється з урахуванням індивідуальних можливостей викладачів. План роботи циклових комісій розробляється на навчальний рік за результатами попередньої діяльності педагогічного колективу та на основі аналізу підсумків професійної компетентності педагогічних працівників і є складовою річного плану науково - методичної роботи коледжу на рік.
На науково - практичних семінарах та педагогічних читаннях обговорюються актуальні педагогічні проблеми, система роботи кращих педагогічних працівників, заслуховуються доповіді та інші матеріали з окремих питань педагогічної теорії та практики.